تکیه گاه

وبلاگ تکیه گاه محلی است برای نوشتن و تبادل نظر

تکیه گاه

وبلاگ تکیه گاه محلی است برای نوشتن و تبادل نظر

این روزها و ویتامین درمانی

در این شرایط که همه ترس از ویروس کرونا دارند بهتر است کمی بیشتر به فکر سلامتی خود و خانواده باشیم. البته رعایت موارد بهداشتی قطعا مهم است ولی با استفاده از ویتامین ها می توانیم ایمنی بدن را بالا ببریم و به نوعی پیشگیری کنیم. به نظرم اطلاع من که نسبت به ویتامین ها کم بود و ازین جهت سعی کردم بیشتر در این خصوص مطالعه کنم. در اینجا برای شما هم می نویسم. امیدوارم مفید باشه:

13 ویتامین ضروری بدن که شما احتیاج دارد اینها می باشند: ویتامین های A ، C  ، D  ،   E  ، K  و ویتامین های B شامل: تیامین (B1) ، ریبوفلاوین (B2) ، نیاسین (B3) ، اسید پانتوتنیک (B5) ، پیروکسیدین (B6) ، بیوتین (B7) ، فولات (B9) و کوبالامین (B12) .

چهار ویتامین محلول در چربی A ، D ، E و K در بافتهای چربی بدن ذخیره می شوند. نه ویتامین دیگر محلول در آب هستند و بنابراین باید مرتباً مصرف شوند زیرا توسط ادرار از بدن خارج می گردند. ویتامین B12 تنها ویتامین محلول در آب است که در کبد ذخیره می شود.

بهترین راه برای به دست آوردن مقدار کافی از این ویتامین های ضروری بدن ، استفاده از یک رژیم متعادل از انواع غذاها است. در این مقاله راهنمایی خوبی ارائه می شود که چرا به هر یک از این ویتامین های ضروری بدن نیاز دارید و بهترین منابع غذایی برای تهیه این ویتامین ها چیست.

 

ادامه مطلب ...