تکیه گاه

وبلاگ تکیه گاه محلی است برای نوشتن و تبادل نظر

تکیه گاه

وبلاگ تکیه گاه محلی است برای نوشتن و تبادل نظر

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ یکی از مباحث بسیار جالب است. به نظرم این شغل یه جورایی هم کار است و هم هنر. با توجه به روند رو به رشد تبلیغات، قطعا یکی از پر درآمدترین مشاغل خواهد بود. البته مانند هر شغل دیگری نیاز به تخصص چند جانبه دارد.

چقدر زود دیر میشه

بعضی وقتها کلی برنامه می ریزی و برای آینده فکر و نقشه می ریزی..... ولی یه دفعه چشمهات را باز می کنی و میبینی آینده رسیده و همین الان، آینده ی چند سال پیش است.

من به این نتیجه رسیدم که به آینده خیلی نگاه نکنم و هر کاری را که قصد انجامش را دارم  را سریعا انجام بدم. نه اینکه آینده را در نظر نگیرم ولی نباید کاری را به آینده موکول کرد.

همیشه باید فکر کرد که همین الان را فقط وقت داریم و هر کاری را که می شود انجام داد را سریعا انجام داد.



الگوریتم های گوگل

لیست به روزرسانی های مهم الگوریتم های گوگل

  • Google Panda
  • Google Top Heavy
  • Google Penguin
  • Google EMD (Exact Match Domain)
  • Pirate
  • Google Hummingbird
  • Google Pigeon
  • Mobilegeddon
  • Google RankBrain
  • Google Possum
  • Google’s Intrusive Interstitials Update:
  • Fred
  • BERT

فن آوری اطلاعات

فن آوری اطلاعات حوزه بسیار وسیعی است که هر چه بیشتر در آن غوطه ور میشوی باز هم بیشتر تو را به داخل می کشد. بنظرم با توجه به مسیر پیش روی تکنولوژی در ایران ، به زودی شاهد جهش عظیمی در این حوزه خواهیم بود. البته من برآورد می کنم حدوده ده سال آینده اوج فناوری اطلاعات خواهد بود.


اینکه بچه ها به سمت چه رشته ای برای آینده کاری خود حرکت کنند، باید بر اساس شرایط آتی کشور باشد. البته بهترین حالت برای این رشته این است که فرد بخواهد برای خودش کار کند.

برای فروش چطور شروع کنم؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را در گیر می کند این است که برای اقدام به فروش کالا باید چطور شروع کنیم؟ این سوال را بسیاری از ما در ذهن داریم و همیشه می خواهیم راهی پیدا کنیم تا شروع به فروش کالاها کنیم و به تبع آن سود ببریم. ولی شغل فروش دارای پیچیدگی های خاص خود است و قطعا مسیر پر پیچ و خمی خواهد بود. خب چه کنیم؟ راه آن ساده است. باید شروع کنیم. یعنی با فروش یک قلم کالای ساده شروع کنیم. چه کالایی؟ هیچ فرقی نمی کند. مهم شروع کردن است و اینکه با این مسیر آشنا شویم. 


به نظر من در کل زنجیره تولید محصول تا رسیدن محصول به دست مشتری، سخت ترین مرحله فروش است. فروش نیاز به ارتباطات قوی ، تمرکز خوب و هوش عالی دارد. فقط کسی که دارای تمام شرایط باشد می تواند با ممارست بسیار موفق باشد. ولی قرار نیست ما بهترین باشیم و می توانیم خوب باشیم و کار کنیم.


پس به نظر من شروع کنید

اشتباهات رایج در هنگام جستجوی شغل

افرادی که به دنبال کار می گردند معمولا برخی اشتباهات رایج را مرتکب می شوند که سبب می شود آن فرصت شغلی را از دست بدهند. لذا این موارد برای اینکه فرصت شغلی از دست نرود بسیار مهم هستند:

1-در شبکه های اجتماعی اطلاعات نادرست درج نکنید

2- برای هر شغل معین، یک رزومه مشخص تهیه کنیم

3- نامه و رزومه را چندین بار بخوانیم و تصحیح کنیم

4- در مورد شرکت تحقیق کنیم و اطلاعات داشته باشیم

5- استفاده درست از شبکه اطلاعات فردی 

6- برای هر کاری که درصد قابل توجهی با شما تطابق دارد اپلای کنید.


این موارد اگر رعایت شوند در گرفتن کار بسیار مفید هستند.


اصلاحات اقتصادی چطور ممکن است؟

سوالی که ذهن من را درگیر کرده بود این بود که چطور می توان اقتصادی مثل اقتصاد ایران را بهبود بخشید و به روی غلطک انداخت؟ آیا با یکسری روشهای عامه پسند و روزمره می توان به سمت بهبود حرکت کرد؟ قطعا امکان پذیر نیست.

مساله ای که باید مورد توجه قرار داد این است که اقتصاد مانند یک موجود زنده است که با توجه به شرایط عکس العمل نشان می دهد به این معنی که نمی توان مثلا این موجود زنده را گرسنه نگه داشت و انتظار داشت که کار کند. بنابراین با اقتصاد نمی توان دستوری عمل کرد و بهش فرمان داد بلکه برای اصلاحات اقتصادی باید با قوانین اقتصاد عمل کرد.

بهترین و موثرترین روش برای اصلاحات اقتصادی انظباط اقتصادی و جلوگیری از فساد اقتصادی است. تقریبا می توان به جرات گفت که اقتصاد با عملکرد سالم دولت قطعا سالم می شود

مشکل فروش برای کسب و کارها

فروش معضلی است که بسیاری از استارت آپ ها با آن درگیر هستند. اکثر افراد به دلیل اینکه قادر به تولید محصول و یا خدماتی می باشند ، شروع به راه انداختن یک کسب و کار جدید می کنند و با مشکلات بسیار زیاد محصول مورد نظر خود را عرضه می کنند. ولی هنگامی که به مرحله فروش می رسند با مشکلات جدی مواجه می شوند. 

می توان گفت سخت ترین مرحله در چرخه ی یک محصول فروش و بازاریابی آن است. بنابراین بهتر است هر کسی که به فکر شروع یک کار جدید می افتد ابتدا به فروش آن محصول و یا خدمات بطور جدی فکر کند. زیرا نه تنها این امر یک تخصص جدی و مهم است بلکه بسیار هزینه زا نیز می باشد. در دنیای امروزی تبلیغات موثر با هزینه های بسیار زیادی مواجه است و بستر سازی برای این نوع تبلیغات و ایجاد رسانه مناسب را نباید کم اهمیت شمرد.

در کسب و کارهای سنتی،  روابط کارکرد اصلی را در بازاریابی و فروش داشت ولی در کسب و کارهای مدرک قطعا عامل اصلی فروش موتورهای جستجو مانند گوگل می باشند. بنابراین باید توجه کافی و وافی بر این حوزه داشت.

جاتون خالی امروز رفتیم کوه چه کوهی

واقعا جای همگی خالی بود. امروز رفتیم کوه و حسابی خوش گذشت. یه قهوه آتیشی هم زدیم که واقعا لذت بخش بود. البته در هنگام بالا رفتن همه چیز نسبتا خوب بود. ولی در هنگام برگشتن سطح آلودگی شدیدا بالا رفته بود. یعنی در عرض چند ساعت کلا وضعیت تهران را که از اون بالا می دیدیم داغون شد. واقعا وقتی از بالا می بینی ترسناکه

استیکر و برچسبهای یادداشت

امروز داشتم از این استیکرها و برچسبهای یادداشت استفاده می کردم. یه لحظه توجهم به چسب بالای این برگه ها جلب شد. عجب تکنولوژی جالبی دارند. هر چقدر هم سرچ کردم نتونستم چیزی در مورد چسب آنها پیدا کنم.

لطفا اگه کسی چیزی داره برام بفرسته. ممنون