تکیه گاه

وبلاگ تکیه گاه محلی است برای نوشتن و تبادل نظر

تکیه گاه

وبلاگ تکیه گاه محلی است برای نوشتن و تبادل نظر

چه کسی راست را میگه؟

اخیرا وقتی یک خبر را می خونم اگه بخوام صحت و سقم اون را در حد توان بررسی کنم، باید ده برابر خوانده خبر وقت بزارم تا بتونم تایید و یا رد کنم اون خبر را


یه جورایی عدم اطمینان به خبرهایی که می شنویم باعث شده که وقت مان هدر برود.

به نظرم اینکه نمی تونیم حتی به رسانه های رسمی هم اطمینان درستی کنیم، خیلی ناراحت کننده است.


بهتره کمتر خبر بشنویم و یا به سمت خبرهایی برویم که واقعا نیاز ماست. چون این عدم اطمینان عملا فقط باعث از بین رفتن وقت می شود و هیچ چیزی هم عایدمان نمی شود

علائم ویروس کرونا

ویروس کرونا چیست ؟ علائم ویروس کرونا چیست ؟ با راههای پیشگیری و درمان آن آشنا شوید.

تاریخچه ویروس کرونا

ویروس کرونا یک نوعی ویروس شایع است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس ها یا گلو شما می شود. بیشتر ویروس های کرونا خطرناک نیستند.

برخی از انواع آنها خطرناکتر هستند. حدود 858 نفر در اثر سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) جان خود را از دست داده اند که نخستین بار در سال 2012 در عربستان سعودی و سپس در کشورهای دیگر در خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اروپا ظاهر شد. در آوریل 2014، اولین آمریکایی برای MERS در ایندیانا بستری شد و یک مورد دیگر در فلوریدا گزارش شد. هر دو تازه از عربستان سعودی برگشته بودند. در ماه مه 2015، شیوع MERS در کره رخ داد که بزرگترین شیوع خارج از شبه جزیره عربستان بود. در سال 2003 ، 774 نفر در اثر شیوع سندرم حاد تنفسی حاد (SARS)  فوت کردند. از سال 2015، هیچ گزارشی دیگری از SARS گزارش نشده است. MERS و SARS انواع ویروس کرونا هستند.

ویروس کرونا جدید در چین

اما در اوایل ژانویه سال 2020، سازمان بهداشت جهانی نوع جدیدی را شناسایی کرد: ویروس کرونا جدید 2019  (2019-nCoV) در چین. در اواخر ژانویه، 300 مورد تأیید شده در چین گزارش شده است و تعداد کشته شدگان که هنوز کم بودند، اما در حال افزایش است.  با وجود غربالگری فرودگاه، یک مسافر اولین پرونده را به ایالات متحده آورده بود.

غالباً یک ویروس کرونا باعث علائم عفونت تنفسی فوقانی مانند آب ریزش بینی، سرفه و گلو درد می شود. شما می توانید با استراحت و داروهای مناسب درمان شوید. ویروس کرونا همچنین می تواند باعث عفونت گوش میانی در کودکان شود.

ویروس کرونا چیست

ویروس کرونا برای اولین بار در دهه 1960 شناسایی شد، اما ما نمی دانیم آنها از کجا آمده اند. آنها نام خود را از شکل تاج مانند خود (crown) گرفته اند. بعضی اوقات، اما نه اغلب اوقات، یک ویروس کرونا می تواند هم حیوانات و هم انسان را آلوده کند.

بیشتر ویروس های کورو به همان شیوه که سایر ویروس های سرماخوردگی منقل می شوند به دیگران انتقال پیدا می کنند: از طریق سرفه و عطسه افراد آلوده، دست زدن به دست یا صورت فرد آلوده یا لمس کردن مواردی مانند در یا دستگیره در که افراد آلوده دست زده اند.

تقریباً هر کس حداقل یک بار در زندگی خود به یک عفونت ویروسی کرونا مبتلا می شود، به احتمال زیاد بیشتر در کودکی. در ایالات متحده، coronaviruses بیشتر در پاییز و زمستان رایج است، اما هر کس می تواند در هر زمان به یک عفونت ویروس کرونا مبتلا شود.

آیا باید بترسیم ؟

خیر. گسترش ویروس در خارج از کشور چین نگران کننده است اما یک انتشار غیرمنتظره نیست. این احتمال را افزایش می دهد که سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را نگرانی بین المللی اعلام کند. مسائل مهم این است که این تاج ویروس جدید بین افراد تا چه حد قابل انتقال است و چه نسبتی به شدت بیمار می شود و در بیمارستان فوت می کنند. غالباً ویروس هایی که به راحتی گسترش می یابند، تأثیر ملایمی دارند.

پس بایستی نکات بهداشتی را رعایت کرده و از افراد مبتلا یا مشکوک خود را دور نگهدارید.

علائم شایع ویروس کرونا

بیشتر علائم ویروس کرونا مانند هر عفونت تنفسی فوقانی دیگر، شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و گاهی تب است. در بیشتر موارد، شما نمی دانید که آیا یک ویروس کرونا مبتلا شده اید یا ویروس سرماخوردگی مختلف ، مانند رینو ویروس دارید.

شما می توانید با آزمایش، از جمله کشت بینی و گلو و آزمایش خون را انجام دهید ، تا بدانید که آیا سرماخوردگی شما ناشی از کرونا ویروس ایجاد شده است.  اما  لزومی ندارد. نتایج آزمایش باعث تغییر در نحوه علائم شما نمی شود، که معمولاً طی چند روز از بین می روند.

اما اگر یک عفونت کورو ویروسی به دستگاه تنفسی تحتانی (هواساز و ریه های شما) منتقل شود ، می تواند باعث ایجاد ذات الریه بویژه در افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و کودکان خطرناک می باشد.

راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

در مورد ویروس کرونا چه باید کرد ؟ هیچ واکسنی برای ویروس کرونا وجود ندارد. برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، همان کارهایی را انجام دهید که از سرماخوردگی پیشگیری می کنید:

ادامه این مطلب را در مقاله ویروس کرونا بخوانید

قیمت مواد غذایی

در طی سال های قبل هیچوقت به قیمت های مواد غذایی توجه آنچنانی نمی کردم. در حقیقت چون الزام برای خرید بود، لذا وقتی یک ماده غذایی را می خواستم می خریدم. ولی اخیرا قیمتهای مواد غذایی بخش عمده ای از هزینه های جاری زندگی شده است. اخیرا دیگه به قیمتها حسابی توجه می کنم و قطعا به دنبال تخفیفات هستم. این به این معنی است که به زودی مجبوریم بیش از این از سبد غذایی خانواده مان کم کنیم. 

با این شرایط بسیار بد اقتصادی ، هر روز بدتر از دیروز است. قیمتها واقعا نجومی شده اند. هیچگونه ثباتی در بازارها وجود ندارد. 


ظاهرا هیچکس برایش مهم نیست. حتی دیگه شعار الکی هم نمی دهند که دلمان خوش بشود

....